Dag 8, 9 en 10 - Reisverslag uit Phanom, Thailand van NikkienCarmeninThailand - WaarBenJij.nu Dag 8, 9 en 10 - Reisverslag uit Phanom, Thailand van NikkienCarmeninThailand - WaarBenJij.nu

Dag 8, 9 en 10

Door: Nikki en Carmen

28 Januari 2016 | Thailand, Phanom

Dag 8 Ko Phan Ngan - Khao Sok

Vandaag hadden we om kwart over 9 de wekker gezet want om 11 uur zouden we opgehaald worden om door te reizen naar Khao Sok. Het was die ochtend al een drukke bedoening in onze kamer want de 3 Chilenen vertrokken om 6 uur (zonder gedag te zeggen!!!). We hebben eerst even lekker ontbeten (we zijn met onze handdoeken boven ons hoofd naar het restaurant gerend). Daar zaten 2 (te) drukke gasten uit Manchester, deze gasten dachten wel even 2 dagen voor hun vertrek een ticket te boeken naar Thailand met hun te overvolle KOFFER met merkkleding. We mogen ze altijd bellen mochten we naar London gaan, als wij ze dan ook een rondleiding in Amsterdam geven richting de coffeeshops.
Alles verliep volgens plan want precies om 11 uur stond het busje er om ons naar de boot te brengen. Onderweg kwamen we onze vrienden uit Manchester nog tegen op de scooter inclusief poncho, we hebben ons rot gelachen.
Eenmaal aangekomen bij de haven bleek onze boot 1.5 uur vertraging te hebben door de enorme regen. Daarom besloten we maar even wat koffie te gaan drinken bij een café in de buurt. Daar hebben we de tip van 2 Canadesen gekregen om een 2 daagse trip te boeken in Khao Sok national park. Snel even een tosti gehaald bij 7eleven en richting de pier gelopen om in de rij gaan staan. Tijdens het wachten besloten we maar even een lekker kauwgompje te nemen. Nik had zo gezegd nog een los kauwgompje in het voorvakje van haar tas zitten die ze erg graag wilden kauwen. Voordat ze het kauwgompje pakte slaakt ze een gil.... Die fucking sleutel van ons hostel die we zogenaamd kwijt waren, zat in die doos haar tas op een super logische plek! Had ze dat kauwgompje maar een dag eerder genomen want dit heeft ons verdomme 100 Bath gekost en veel frustratie (lees: matrassen omhoog, tassen omgekeerd en al je kamergenoten mee laten zoeken).
De bootreis was zeer golvend, gelukkig hebben wij een sterke maag. We werden alleen wel steeds chagrijniger van de kou van de airco.
Eenmaal weer aan het vaste land moesten wij als een spelt in een hooiberg onze tassen tussen de 500 andere backpacks vandaan vissen. Car had die van haar snel gevonden maar die rooie bult van Nik was spoorloos en trof ze uiteindelijk lonely aan in een gangetje. Ze zag het scenario al voor zich... We werden in een oude rot bus gegooid waar we na een uur uit moesten. We konden even eten en werden toen allemaal opgesplitst per bestemming. Wij gingen mee in een minivan richting Khao Sok. In Thailand is het normaal dat er meer mensen in een bus worden gepropt dan dat er zitplaatsen zijn; je gooit gewoon 2 random backpacks op elkaar en je hebt nog een extra zitplek. Gelukkig hadden wij een eigen stoel maar een andere Nederlandse knul was niet zo happy, hij wilde echter liever op de grond zitten dan op de backpacks. Als landgenoten help je elkaar en dus bood Nik haar opblaasbare kussen aan om zijn poezelige billetje in toom te houden. Na een rit van 2 uur werd deze knul afgezet bij zijn hotel en zonder ook maar om te kijken of te bedanken stapte hij uit en liet het kussentje liggen. ''Hey graag gedaan he knul!'' Doen we ook niet meer.
Wij werden ook keurig afgezet bij ons hotel (the royal bamboo lodge), wat er echt vet goed uitzag. We waren erg tevreden (vooral met de sterke Wifi). We hebben deze nacht heerlijk even bijgeslapen.

Dag 9 - Khao Sok

Gisteravond hadden we besloten vandaag lekker even de omgeving te verkennen, rustig aan te doen zodat we vol energie de volgende dag onze trekking konden volbrengen. We hadden een 2 daagse tour geboekt met een overnachting in een drijvend hutje op het meer van national park Khoa Sok.
We hebben rustig ontbeten, aantal tripjes geboekt, foto's bekeken, heerlijk koffietje gedronken, geluncht en geskypt met onze moeders. Heerlijk relaxt!
's Avonds stonden onze tassen paraat voor de tour. We konden rustig onze oogjes sluiten, vol verwachtingen naar de volgende dag!

Dag 10 - Khao Sok National Park

Onze wekker ging deze ochtend om 7.30 uur. Dat deed even pijn, maar het was voor een goed doel.
Om 8 uur zaten we aan ons ontbijtje, we hadden alles onder controle. Toen de minivan arriveerde, waren er nog 2 plekjes over... Achterin, tussen twee gappies. Jullie snappen het natuurlijk al, dit werden onze nieuwe reisvrienden. En nog Nederlanders ook. Deze knulletjes heette Pascal en Klaas, uit Friesland. Nou, boeren dat waren het zeker (onderling waren ze niet te verstaan, het leken net Denen). Daarbij rook voornamelijk Klaasje wat minder plezant. Car was dit keer de mazzelaar, en mocht met deze goedge-deo-de knul een praatje maken. Uit dit gesprek bleek.... Klaas had wel centen hoor!
Eenmaal aangekomen bij de pier, maakten we kennis met onze inieminie gids; Nok. Vele NokNok grapjes volgden er in die twee dagen. Een gezellig en lief mannetje die met veel plezier zijn werk doet.
Met een longtailboot werden we direct naar ons drijvende huisje gebracht (40 min het meer op). Wij zaten in huisje B1, uiteraard de bruidssuite. 2 matrassen op de grond, een wc en een hangende douche en wij waren al tevreden. Het uitzicht was super! In de tussentijd moesten onze nieuwe reismaten zich uiteraard even voor ons uitsloven. Dit hield in: een soort van mislukte achteruit-salto het water in.
Na de lunch zijn we met de boot naar een plek gebracht waar we te voet verder gingen. Ja, onze schoenen waren nog droog... Aangekomen bij het eerste watertje keek iedereen vragend naar Nok of we daar met onze schoenen doorheen moesten. Nok moest lachen; we zouden nog wel veel natter worden. We hebben 20 minuutjes door het oerwoud gelopen en toen kwamen we aan bij DE grot. We kregen een mooie naar zweet ruikende koplamp op ons kop en gaan met die banaan. Het was ontzettend mooi, echt een nieuwe ervaring, uiteraard veel gelachen en nat werden we zeker (tot Nikki d'r nek zeg maar). Het terug lopen vonden we wat minder want we hadden onwijze honger. Gelukkig werden we bij de boot nog wel verrast door een paar mooie apen en Nok met een tros bananen. Terug op de basis hebben we ons een beetje opgefrist en onze kleren te drogen gehangen. Een happie rijst erin en we gingen weer met de boot weg. Het was ondertussen donker dus de nacht safari kon beginnen. Vol verwachting waren we de eerste 10 minuten alert maar daarna konden we onze ogen niet zo goed meer open houden. We hebben nog wat grapjes gemaakt met elkaar maar omdat die elke keer werden na-geaapt door onze nerds stopten we daar ook maar mee. We hebben helaas niks gezien en toen we terug kwamen zijn we snel onze bedjes in gekropen. We waren doodmoe.

Onze andere spannende avonturen in Khao Sok lezen jullie morgen, wij gaan nu ons bedje opzoeken. Slaap lekker alvast! xxx