Dag1 en 2 - reis en Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van NikkienCarmeninThailand - WaarBenJij.nu Dag1 en 2 - reis en Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van NikkienCarmeninThailand - WaarBenJij.nu

Dag1 en 2 - reis en Bangkok

Door: Carmen en Nikki

20 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Het was maandagochtend Carmen stond vol smart al buiten in haar bikini te wachten voor de deur (meer hebben we tenslotte niet nodig in Thailand). Die lieve Myron bracht ons in zijn limousine naar Schiphol.
Eenmaal op Schiphol ging alles smooth dachten we, maar wij ladies waren aan het shoppen geslagen waardoor de tijd net iets sneller ging dan we in ons hoofd hadden. In alle haast moesten we naar de gate en mochten we gelijk instappen. De eerste vlucht ging net voorbij met vele Zweedse puzzels die we, ''zonder achterin het boekje te kijken'', hebben opgelost.
De overstap op Qatar (Doha) was prima, we hebben heerlijk tegen een paar aan gezeten en hebben ons vermaakt met een zeer neurotische schoonmaker die iedereen van z'n stoel lichte omdat het moest staan zoals hij het in zijn hoofd had.
De 2e vlucht was wat minder leuk omdat het een stuk langer leek en we een beetje moe begonnen te worden. Nik voelde zich op een gegeven moment niet lekker maar hoefde gelukkig het kotszakje net niet te gebruiken. Ondertussen zag Car de vlaag al op zich af komen en was al bang voor de geur maar gelukkig is het goed gekomen.
Eenmaal aangekomen in Bangkok moesten we nog in een lange rij staan (wij hadden natuurlijk weer de langzaamste uitgekozen) voor de immigratie maar gelukkig werden we toegelaten in Thailand. Na gepind te hebben en de tassen te hebben gepakt konden we op pad.
Vooraf hadden we al research gedaan welke skyline we moesten pakken dus dat ging soepel. Onze oogjes vielen dicht tijdens de treinreis maar we zijn goed aangekomen bij het juiste station waar we een klap kregen van de hitte wooooow!!
Iedereen wilde ons natuurlijk meteen helpen en werd ons geadviseerd om de bus te pakken (voor 7 bath) maar na 10 minuten duurde ons dat te lang en wilden we gewoon naar ons hotel. Dus hielden we een tuktuk aan en kon het onderhandelen beginnen. Hij begon met 200 bath en uiteindelijk gingen we voor 125, we waren gelijk super trots natuurlijk. Hij zag ons wel zitten en heeft vele malen in de achterruitkijk spiegels naar ons gelachen (meiden met geld natuurlijk, je snapt t).
Ons hotel is prima, kamer stinkt naar vocht en Nik heeft al een paar minikakkerlakken te pakken gehad maar verder top. We zijn lekker aan het zwembad in slaap gevallen en zijn vervolgens even Koh san Road in gegaan om wat te eten. En wat hebben we gegeten.... Mac, een vette hap hadden we wel verdiend en deed ons goed maar daarna kakten we al snel in en hebben we ons bedje weer opgezocht. Kwart over 9 (lokale tijd) lagen we erin en hebben we (in ieder geval Carmen) 13.5 uur geslapen. We hadden het echt nodig.
Voor nu gaan we ook weer lekker slapen en wat we deze dag allemaal hebben meegemaakt horen jullie later!
xxxxxxx

• 20 Januari 2016 - 18:38

René:

Wat leuk om te lezen. Veel plezier meiden