Dag 11 en 12 - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van NikkienCarmeninThailand - WaarBenJij.nu Dag 11 en 12 - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van NikkienCarmeninThailand - WaarBenJij.nu

Dag 11 en 12

Door: Nikki en Carmen

29 Januari 2016 | Thailand, Ko Phi Phi Don

Dag 11 Khao sok - Krabi

Ons wekkertje ging vandaag om 06.30 uur want Nok stond weer op ons te wachten om de morning safari te doen. Hij kreeg een herkansing. Deze keer waren we wel Lucky, want we hadden niet alleen apen gezien maar ook hornbills. Iets wat we toch wel heel graag wilden! Uiteraard hebben we weer mooie foto's kunnen schieten. Zelfs toen het even niet lukte, hielp Nok ons een handje. Nok kan alles!

Na de safari stond het ontbijtje klaar, samen met onze grote boeren vrienden. Om 9 uur moesten we afscheid nemen van onze bruidsuite en gingen we richting de 2e grot. Dit keer ging Nok niet met ons mee, maar zijn 'broer'. Car werd door hem superstar genoemd, en Nik was zijn supermodel. Leuk ventje! Richting de grot moesten we eerst over water lopen (wel met een boomstam hoor;-)), bergen beklimmen en gladde hellingen trotseren. Eenmaal in de grot hebben we slangen, vleermuizen, grote spinnen en spring beestjes gezien. Het was leuk!
We hebben onderweg zoveel mogelijk onze franse 'vrienden' ontlopen. Wat een k*t volk is dat toch. Ze wilden per se continu bij de gids voorop lopen, als eerste naar je voedsel rennen en hun irritatie herkenden we maar al te goed. Het scheldwoord Putant kennen wij namelijk haha.

Daarna mochten we het stuk weer terug naar beneden lopen en werden we naar een lunchplekje gebracht. Nok had deze heerlijke lunch bereid, want tsja.. Nok kan ook koken.
Ondertussen hebben wij ons meerdere malen afgevraagd waarom Klaas zich continu moest uitsloven en zonder shirt moest lopen. Zo'n lekkere body had hij namelijk niet....

Na de lunch was de tijd aangebroken om dit mooie national park achter ons te laten. We werden weer afgezet bij The royal Bamboo Lodge. Dit was dus ook direct het moment om afscheid te nemen van onze boeren lummels en hun niet grappige grappen, hun onnozele loopjes en kinderachtige gedrag (ookal waren ze 32 jaar). Dankzij deze ontmoeting werden we met de minuut blijer met onze eigen mannen. Klaas en Pascal, bedankt voor jullie vermaak!

Nog snel een lekkere koffie naar binnen gegooid, de backpacks gepakt en hup de volgende bus in richting Krabi. Op naar Koh Phi Phi. Zon, zee, strand en klappers maken.
Helaas duurde ook deze reis weer langer dan verwacht en zaten we 4,5 uur in de bus. Tijdens deze rit hebben we geëist dat de airco uit ging. De ijspegels hingen inmiddels aan onze neus. Dit gebeurde wel, maar met veel tegenzin en een chagrijnig gezicht van de chauf. Tijdens deze reis hadden we onze zin in Mac steeds verder uitgebreid. Onderweg kwamen we er zelfs eentje tegen, kwijlennnn!!!
Eenmaal in Krabi aangekomen kun je natuurlijk al raden wat onze eerste vraag was. We werden zeer teleurgesteld.... geen mac in Krabi..... Wel vonden we binnen 10 minuutjes lopen ons hotel. Ingecheckt en nog in alle haast een restaurantje gezocht. Onze maag werd tevreden gesteld met een pizza en een tonijnburger. Het werd tijd voor ons bedje, waar we nog een tijdje hebben na-gegierd over Klaas en Passie. Het mooie nieuws is, Passie heeft zeer veel moeite gedaan om Nik te vinden op Facebook. En met resultaat hoor, die boef!

Dag 12 - Krabi - Koh Phi Phi

Ons wekkertje ging alweer vroeg! We hadden namelijk besloten een keer slim te zijn en vroeg de boot te nemen zodat niet weer onze halve dag naar de klote zou zijn. Om 7 uur liepen wij naar beneden, waarvoor Nik d'r voet in 1x een grote rat voorbij rende. Top! Na ontbeten te hebben werden we om 8 uur opgehaald door onze privé chauffeur; Jackie Chan. Dit keer niet in een minivan of bus maar in een vet stoere pimp bak.
De bootreis verliep soepeltjes met aan het eind een prachtig uitzicht over Ko PhiPhi. We waren alweer helemaal voorbereid want ons Resort hadden we al geboekt. We hebben een prachtige kamer, zwembad, ontbijt en een top locatie midden in het centrum van dit gezellige en knusse eiland. Hier gaan wij ons de komende dagen echt wel vermaken.
We hebben ons natuurlijk gelijk op het strand geïnstalleerd want het was de hoogste tijd om een klap te maken. We hebben heerlijk gelegen, gelezen, gepuzzeld en gezwommen. Ineens kreeg Car iets in haar vizier.... 2 stoere binken kwamen aanlopen en guess what... DIE TWEE DRUKTEMAKERS VAN KOH PANGAN TIJDENS HET ONTBIJT!
Lees: poncho's op de scooter en dure merkkleding in een koffer. 'Nik, bukken!!'. Hier hadden we echt even geen kracht voor. Vol goeie moed deden we een poging om onszelf onzichtbaar te maken.
Je hebt een heel strand om naar boven te lopen richting het paviljoen, en waar lopen ze langs...? 1 meter naast Nik. Deze mannetjes hadden ons niet direct opgemerkt, vanwege de vele alcohol die op de bewuste ochtend nog in hun bloed zat. Natuurlijk wilde ze wel even de pimp uithangen door 'Hello' te zeggen. Op het moment dat ze dat zeiden, keek Nik op en was het gebeurd... Eentje herkende ons (de ander wist nergens meer van)... helaas poging mislukt. De ene moest nog even snel een foto met Nik voor z'n vele snapchat volgers. Mogelijk is Nik nu plots famous in Manchester. Blij met zn foto huppelden ze verder. Daaaaaggg!!
We hebben weer in een deuk gelegen.
Het zou ons niks verbazen hier nog meer bekende gezichten tegen te komen, bijvoorbeeld onze 3 chileense matties.

Op dit moment liggen we heerlijk op kussens te chillen met een bucket. Straks gaan we onze maagjes weer vullen.
We zijn benieuwd wat ons morgen weer te wachten staat.
Alvast slaap lekker!

p.s. We hebben bij de eerste 3 verslagen foto's toegevoegd. De rest volgt nog.